5 توصیه برای نگهداری بهتر از ایسیو 2
نوشته شده توسط : اهوراوب

2. پرهیز از دستکاری کردن خودرو

بهتر است موجودی تجهیزات خودرو را مطابق تنظیمات کارخانه نگه دارید و فقط با مشورت، آن را اصلاح کنید. یکی از بد ترین کارهایی که می توان برای اکثر خودرو های مبتنی بر ECU انجام داد، اصلاح آن است.

بیشتر خودرو های تولیدی در شرایط موجود در بهترین حالت خود هستند و ارتقاء برخی از قطعات، یک گزینه غیر ضروری است. اگرچه، این بستگی به این دارد که چه قسمتی اصلاح شود و این یک کار دشوار است.

از آن جایی که ECU به برنامه ‌ای متصل است که همه عملکرد های خودرو را تنظیم و کنترل می ‌کند، منطقی است که قبل از نصب یا ارتقا هر قطعه با متخصصان مجرب مشورت کرده و از آن ها راهنمایی بخواهید.

3. تمام قطعات را در صورت نیاز تعویض کنید

وقتی صداهایی غیر عادی می شنوید و رفتار غیر معمول در حین رانندگی توجه شما را جلب می کند، بهتر است آن را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض قطعه وجود دارد یا خیر.

معمولاً توصیه می شود قطعاتی از مجموعه چرخ و تعلیق را تعویض کنید زیرا از مشکلات بعدی جلوگیری می کند. وقتی لنت ترمز تقریباً خالی است، به روتور گاز می زند و باعث خراش می شود که شما را متحمل هزینه های اضافی خواهد کرد.

همین امر در مورد تسمه های محرک، بلبرینگ و سایر قطعات روی موتور نیز صدق می کند! تعویض قطعات خراب ماشین در مواردی می تواند شما را از تعمیر کامپیوتر خودرو بی نیاز کند.

4. عادات رانندگی بد را کنار گذاشته و با ماشین خود به خوبی رفتار کنید

خودرو های مدرن امروزی، وسایل نقلیه کارآمدی هستند و بهترین نمونه ‌های پیشرفت خودرو به حساب می آیند. اما آن ها باید به درستی رانده شوند؛ نه آهسته و نه خیلی سریع؛ راندن یک ماشین معمولی مانند ماشین مسابقه می تواند خودروی شما را فرسوده و عمر مفید آن را کوتاه کند.

دانستن چگونگی افزایش طول عمر خودرو های مبتنی بر ایسیو مهم است و رانندگی صحیح یکی از این راه ها است. با توجه به قیمت ایسیو ممکن است هزینه زیادی برای خرید ایسیو پرداخته باشید، لذا نگهداری درست از آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

5. مخزن سوخت را حداقل تا نیمه پر نگه دارید

سوخت یکی از مهمترین نیاز های خودرو است. بهترین راه برای حصول اطمینان از احتراق مناسب و سوختن سوخت، دریافت مناسب است. بنابراین، تقریباً نیمه پر نگه داشتن باک و اجتناب از تغذیه خودرو با سوخت ته نشین، بهترین راه برای صرفه جویی در فیلتر و خطوط سوخت است.

قرار دادن سوخت کم تر از یک چهارم باعث ایجاد رسوبات شده که می تواند باعث گرفتگی شود. همچنین استفاده از سوخت توصیه شده بهتر از هر چیز دیگری است.

بررسی تمام موارد مورد نیاز برای افزایش طول عمر خودروهای مبتنی بر ECU اعم از ایسیو زیمنس یا ایسیو کروز، یک فرآیند طولانی است. اما، نگه داشتن همه چیز در شرایط کارکرد ایده آل با کنترل بهینه ECU یک اقدام حیاتی است.

جلوگیری از احتراق بیش از حد، حفظ عملکرد خوب قطعه برای جلوگیری از آسیب به ECU و مواردی از این دست، همه در مورد افزایش عمر مفید و بیشتر خودرو های مبتنی بر ECU مهم هستند. در صورت بروز هرگونه مشکل، هرچه سریع تر در جهت رفع آن اقدام کنید.

تعمیر ایسیو معمولاً با دیاگ زدن و به کمک دستگاه دیاگ انجام می پذیرد. ما در کارایدک، شما را در این امر یاری خواهیم کرد.

 

ادامه مطلب: 5 توصیه برای نگهداری بهتر از ایسیو

مطالب پیشنهادی: دستگاه تستر ایسیو چگونه کار می کند؟

خدمات و محصولات کارایدک

دیاگ | کامپیتور پراید | کامپیوتر سمند | 

شما می توانید برای مشاوره و خرید با شماره های زیر تماس بگیرید:

02136617625

09027007427

 





:: برچسب‌ها: تعمیر ایسیو , تعمیر کامپیوتر خودرو , ایسیو کروز , دیاگ اوتل ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: